Dette websted bruger cookies til at analysere trafik og til at tilpasse annoncer. Ved at bruge hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. For mere information besøg vores privatlivspolitik.

Hvordan stopper man med at holde nag

Hvordan holder jeg op med at have et nag mod en
Hvordan holder jeg op med at have et nag mod en, jeg har tillid til, der forrådte og røvede mig?

Når du har sluppet et nag, vil du føle en vægt løftet af dine skuldre. Dit sind vil ikke længere være overskyet af vrede, vrede eller tristhed. For at stoppe med at holde fast i et nag, kom i stand med situationen, nå en tilstand af tilgivelse og gå videre. Træk vejret dybt, og slip fortiden!

Del 1 af 3: at komme overens med situationen

  1. 1
    Øv empati. Se situationen fra gerningsmandens perspektiv. Hvorfor skulle de opføre sig sådan? Måske havde de en rigtig hård dag på arbejde. Måske ville du have reageret på en lignende måde, hvis du var i deres sko. Du kan øve empati ved aktivt at lytte til andre, åbne op for andre, tilbageholde dømmekraft og frivilligt arbejde.
  2. 2
    Tænk over tidspunkter, hvor du sårer andre. Husker du, da din bror tilgav dig, fordi du kaldte ham middelnavne? Tænk på, når andre har tilgivet dig, og udbred lignende medfølelse med dem, som du mener har gjort dig forkert.
  3. 3
    Skriv dine tanker og følelser i en dagbog. Skriv din konto ned af situationen. Hvad skete der, hvorfor blev du ked af det, og hvem gjorde ondt i dig? Dette vil hjælpe dig med at erkende, at den nød, du føler, er fra sårede følelser, du stadig har. At lade alt ud på siden hjælper dig med at forstå dine følelser.
    • Hvis du skriver alt ned, tømmes dit sind for enhver bagage, der er forbundet med naget. At komme ud af alle disse tanker vil give dig mere plads til at udfylde rummet med positive tanker og hjælpe dig med at give slip.
    Du behøver ikke at tilgive personen at stoppe med at holde nag
    Du behøver ikke at tilgive personen at stoppe med at holde nag.
  4. 4
    Del hvordan du føler om situationen med en elsket. Tal om dit nag og de følelser, der er forbundet med et betroet familiemedlem eller ven. De kan tilbyde perspektiv at overveje, som at det er tid til at tale med den person, der forstyrrer dig, eller at det er på tide at give slip på en tidligere sammenbrud. Deling med andre hjælper dig også med at forstå nøjagtigt, hvordan du har det.

Del 2 af 3: nå en tilstand af tilgivelse

  1. 1
    Identificer hvad der skal heles. Gå til roden af problemet. Overvej om situationen var et resultat af fejlkommunikation eller misforståelse. Hvem er skyld i, og hvem skal tilgives? Find ud af, hvordan du løser problemet, og hvem du skal tilgive ved først at forstå årsagen til at begynde med.
    • Tænk på de virkninger nag har haft på dig.
      • Finder du, at du ikke stoler på andre mennesker?
      • Finder du dig selv at handle irritabel og vred oftere?
      • Oplever du fysiske problemer som mavesmerter eller hovedpine?
      • Har du ændret dine rutiner som følge af lovovertrædelsen?
    • Når du har overvejet nagens virkninger på dig, så spørg dig selv, hvem det hjælper for dig at opleve alt dette.
      • Fortæller det lovovertræderen noget?
      • Generer gerningsmanden det?
      • Forventer du at "komme tilbage" på personen på en eller anden måde?
      • Hvor effektiv er nag Er det bare ondt for dig?
  2. 2
    Anerkend hvad der fandt sted, og hvordan du har det. Genkend dine følelser og situationens virkelighed. At fortælle sandheden om dine følelser for dig selv vil hjælpe dig med at erkende det ondt, du føler. Benægt ikke begivenheden, og gå gennem fakta om, hvad der skete. Var situationen virkelig en big deal? Hvis ikke, så prøv at give slip på det. I så fald bør du tale om det med gerningsmanden.
    • Når du vurderer situationen, skal du træde tilbage og overveje, om dette nag er værd at bruge din tid på at forfølge eller fortsætte med at dvæle ved. Nogle gange kan du give slip på naget uden at diskutere situationen med gerningsmanden.
    • Spørg dig selv, om det at holde nag er om dig eller dem.
    • Udvid medfølelse med alt, hvad der forårsagede såret, og lad det gå. Når du har forstået nøjagtigt, hvad der fandt sted, og hvordan du har det, skal du finde fælles om, hvorfor din gerningsmand måske har handlet som de gjorde. Når du først er klar over, at du har kæmpet med din ven, fordi hun lige har mistet sit job, bliver det lettere at give slip på dine hårde følelser.
  3. 3
    Husk at tilgivelse er en proces. Nogle gange tager det flere samtaler at komme til en forståelse. Selv små sår skal muligvis overses og tilgives igen. Vær tålmodig med dig selv og prøv altid at tænke positivt.
Men jeg har nag om
Min bestie og jeg kan snakke, men jeg har nag om, at hun gør dette.

Del 3 af 3: gå videre og give slip

  1. 1
    Søg forsoning med personen, hvis du ønsker det. Tal med den person, der fornærmede dig. Bed dem om at tale om, hvad der skete, og del dine følelser med din gerningsmand. Fortæl dem nøjagtigt, hvorfor deres ord eller handlinger forstyrrer dig.
    • Når din gerningsmand undskylder, kan du enten acceptere det eller forklare, at du endnu ikke er over situationen.
    • Du kan sige noget som: "Hej, Joe, husk sidste uge, da du fortalte mig, at den blå kjole, jeg havde, var grim? Det gjorde virkelig ondt på mine følelser, og jeg har været ked af det siden."
  2. 2
    Konfronter problemer, når de opstår for at forhindre, at dette sker igen. Når nogen gør noget, der forstyrrer dig, så tal med det med det samme. Hvis du ikke taler om spørgsmålet, vil du holde vrede og angst inde, og dette vil yderligere styrke dit nag. Du skal slippe dine følelser ud for at komme videre.
    • Vent ikke på, at en anden undskylder dig. Det skaber en følelse af berettigelse, og de aner muligvis ikke, at du er ked af dem.
  3. 3
    Accepter undskyldningen og tilgiv personen eller situationen. Når du tilgiver, søger du at finde fred om situationen og finde forståelse hos begge parter. Dette betyder ikke, at du kondenserer deres handlinger, men det betyder snarere, at du beslutter at komme videre ved at frigive lovovertrædelsen og den effekt, den har på dig.
    • At tilgive andre opfordrer også dem til at ændre deres adfærd for at forhindre fremtidige konflikter.
  4. 4
    Dvæle ikke ved, hvad der skete. Slip dit nag, så du får det bedre. Dvel ikke ved situationen, og modstå enhver fristelse til at dvæle, når den overflader.
    • Hvis det kommer til at tænke på, skal du straks tænke på noget andet eller distrahere dig selv med en aktivitet som at se en film eller læse en bog.
    For at stoppe med at holde fast i et nag
    For at stoppe med at holde fast i et nag, skal du ordne situationen, nå til en tilstand af tilgivelse og gå videre.
  5. 5
    Frigør de giftige følelser, der er forbundet med situationen. Ved at revidere vrede og følelser af vrede traumatiserer du dig selv igen og igen hver gang du tænker på det. Undgå dette ved at give slip på naget af kærlighed og respekt for dig selv, fordi du fortjener at være lykkelig.
    • Mind dig selv om, at du kun har kontrol over dit svar på en situation, så du ikke kan gøre noget ved, hvordan den anden person har det. Forstærk disse grænser i dit sind, så du ikke føler dig ansvarlig for andres følelser.
    • For at opgive din vrede er du nødt til at forpligte dig til at tilgive den anden person og starte med at give slip på de negative følelser, du knyttet til situationen.
    • Du vil føle dig lettere og lykkeligere, når du har fået dette ud af brystet.
  6. 6
    Stil ikke forventninger til mennesker eller situationer. Hvis du har en forventning, sætter du dig selv op for skuffelse, medmindre dit tilsigtede resultat bliver til virkelighed. Giv op med at forvente ting fra andre og fra dit liv, og fokus i stedet på at være sund og glad.
    • Når du har forventninger til en situation, skal du fortælle den anden person, hvad de er, så de ved, hvad de skal gøre for at tilfredsstille disse forventninger. Mennesker, der undlader at fortælle den anden person, hvad de ønsker, sætter sig op for skuffelse, fordi den anden person ikke kan læse deres tanker.
    • Når du ikke har forventninger, er du mindre tilbøjelig til at blive ked af det, hvis nogen ikke opfylder dem, og derfor er du mindre tilbøjelige til at have et nag.
  7. 7
    Pas på dine følelser og gør hvad der er rigtigt for dig. Når du har anerkendt dine følelser og fortalt det, vil du sandsynligvis føle dig følelsesmæssigt sårbar eller udmattet. Giv dig selv selvpleje ved at gøre noget sjovt eller find støtte fra en elsket. Respekter dig selv i de beslutninger, du tager angående undskyldningen, ved at genkende, hvad du har brug for.
    • Hvis du ikke kan gå sammen med nogen, efter at de har snydt dig, skal du bryde op med dem af respekt for dig selv.
    • Gør noget godt for dig selv, som et afslappende bad eller en tur i din yndlingspark. Dette vil vise dig selv kærlighed og befri dit sind for dvælende følelser angående nag.

Spørgsmål og svar

  • Hvordan holder jeg op med at have et nag mod en, jeg har tillid til, der forrådte og røvede mig?
    Du behøver ikke at tilgive personen at stoppe med at holde nag. I dette tilfælde er det faktisk ikke godt for din mentale sundhed at beholde disse negative følelser og denne forstyrrende hukommelse i dit liv. Bare sig selv, at du giver slip på nag mod dig, ikke for den anden person.
  • Jeg havde en kæreste, og vi brød op. Han begyndte at gå ud med min bedste ven. Min bestie og jeg kan snakke, men jeg har nag om, at hun gør dette. Hvad skal jeg gøre for at afskære dem?
    Tal med hende privat; Måske over middagen. Han var tilgængelig, og nu er han ikke dit problem. Tænk på situationen fra hendes synspunkt.
  • Min svigermor kritiserede mig konstant i årevis, sladrede om mig og fortalte løgne. Hvordan tilgiver jeg hende?
    For at tilgive din svigermor skal du først tage fat på dine egne følelser. Du føler dig kritiseret og såret af hendes handlinger, og derudover ser ingen andre den side af hende, så du føler dig endnu mindre forstået. Du skal føle dig set og hørt og forstået. Du kan kun finde mange værktøjer, der hjælper dig med at lære at forstå og behandle disse følelser. Jeg vil også anbefale at nå ud til venner, der kan tale igennem dette med dig.
  • Jeg har to dele i et stykke, og min ven vil vise sin bedstemor sin rolle, men hun har ikke en. Nu vil hun tage min del, men hun ved ikke engang hvad hun skal sige. Hjælp!
    Skal du have to dele? Hvilket formål tjener det dig? Kan det være bedre for dit venskab, hvis du gav en del til din ven og hjalp hende med at lære det? På denne måde vil din ven være lykkelig, hendes bedstemor vil være lykkelig, og du vil være glad, fordi du skal hjælpe din ven. Du vil stadig have din anden del, og alle vil blive inkluderet.
  • Jeg kæmper meget med min kæreste om små problemer. I går aftes forsøgte jeg at tale med ham inden jeg gik i seng, men han gik offline. Det gjorde mig ondt. Jeg ville ikke sove og holde nag. Hjælp?
    Det er muligt, at han fik travlt eller også var meget ked af det og havde brug for at tage et skridt væk, da han gik offline. Hvis du har masser af kampe om små ting med din kæreste, så er der sandsynligvis et underliggende problem mellem jer to. Har jer været fjernere og måske bare ønsker hinandens opmærksomhed? Er det muligt, at du ikke kan lide ham mere eller omvendt? Hvis du kan mødes personligt, skal du gøre det og tale med ham derefter. Det er altid bedre at have disse samtaler personligt, hvis det er muligt. At tale med ham får dig til at føle dig bedre.
  • Min ven og jeg besluttede at mødes en dag, men vi ledte begge efter hinanden og kunne i sidste ende ikke mødes. Min mor vil ikke have os til at mødes nu, men hun er en meget vigtig del af mit liv som en søster. Hvad skal jeg gøre?
    Jeg synes, du skulle møde hende. Hvis hun virkelig er en vigtig del af dit liv, skal du møde hende. Hvis hun er en online ven, som du aldrig har set ansigtet til (fotos tæller ikke, du skal se hendes ansigt i live tid, som Face Time, Skype eller videoer), skal du ikke møde hende, da hun måske er en rovdyr.

Kommentarer (2)

  • juston44
    Hjalp mig meget med vrede, depression, stress og drengeproblemer. Tak skal du have!
  • owenholmes
    Denne artikel er fantastisk, god og hjælpsom.
Lignende artikler
  1. Hvordan beregnes joule?
  2. Hvordan oprettes en episk helt?
  3. Hvordan undgår man at skabe en svag skurk i kreativ skrivning?
  4. Hvordan underviser man i poesi?
  5. Hvordan finder man gennemsnittet af en gruppe af tal?
  6. Hvordan beregnes kubikcentimeter?
FacebookTwitterInstagramPinterestLinkedInGoogle+YoutubeRedditDribbbleBehanceGithubCodePenWhatsappEmail